Tak jak w każdym systemie zdarza się, że któreś z podłączonych urządzeń przestaje działać. Zależnie od systemu powody są różne, jednak rozwiązania często są podobne. System Philips Hue najchętniej jest wykorzystywany do tworzenia automatyki oświetlenia. Oto kilka rozwiązań kiedy lampy Philips Hue przestają być dostępne w systemie Philips Hue oraz innych systemach Smart Home.

Dołącz do naszej grupy „Smart Home Support” na Facebooku.
Znajdziesz tam społeczność, z którą możesz wymieniać się pomysłami na ten temat!

Problemy z połączeniem

System oświetleniowy Philips Hue można obsługiwać za pomocą aplikacji lub sterowania głosowego oraz pilota. Czasami mogą wystąpić problemy z połączeniem i lampy są wtedy niedostępne w systemie. W takim przypadku należy sprawdzić połączenie lub:

  • Uruchomić ponownie mostek i lampę Philips Hue.
  • Spróbować zmniejszyć odległość między mostkiem a lampą.
  • Jeśli problem dotyczy samej lampy, powinien pomóc całkowity reset.

Jak zresetować lampy Philips Hue w aplikacji Hue

  1. Przejść do „Ustawienia” w aplikacji Hue.
  2. Wybrać „Konfiguracje świateł”.
  3. Kliknąć „Dodaj światło”.
  4. Wybrać „Wyszukiwanie ręczne”.
  5. Wprowadzić numer seryjny świateł Philips Hue.
  6. Kliknąć „Szukaj”. Lampa Philips Hue zresetuje się do ustawień fabrycznych.
  7. Jeśli lampka się zapali, należy ją natychmiast odłączyć od zasilania, w przeciwnym razie ustawi się ponownie za pomocą dostarczonego mostka.

Jak zresetować żarówki Philips Hue za pomocą pilota

  1. Włączyć światło
  2. Weź pilot i przytrzymaj przyciski włączania i wyłączania blisko żarówki przez około dziesięć sekund
  3. Po dziesięciu sekundach żarówka oraz dioda na pilocie powinny migać. Przytrzymaj jeszcze jedną sekundę

Problemy z połączeniem w innych systemach niż Philips Hue

Lampami Philips Hue można również sterować za pomocą aplikacji innych firm, ale zdarza się, że przy aktualizacjach innych systemów również mogą prowadzić do problemów z połączeniem. Jeśli producent wprowadzi zmiany do systemu, może to wpłynąć na kompatybilność lamp Philips Hue z systemem innego producenta.

Także gdy w systemie połączonych jest zbyt wiele lamp, połączenia mogą być niestabilne co wiąże się z problemami niedostępności lamp Philips Hue. W przypadku takich problemów warto spróbować umieścić mostek w innym miejscu w domu.

Kolejnym rozwiązaniem jest ponowne parowanie lamp z mostkiem i aplikacją. Jeżeli to nie usunie problemów ostatecznie pozostaje podłączenie lamp Philips Hue z mostkiem i systemie tego samego producenta czyli Philips Hue.

Dlaczego żarówka Philips Hue nie jest widoczna w HomeKit przy używaniu innego ekosystemu

Jeśli chodzi o HomeKit, przestrzegane są ścisłe wytyczne. HomeKit nie certyfikuje oddzielne urządzeń, a jedynie oferowany produkt jako całość.
Produkt jako całość jest to za zwyczaj połączenie z mostka i żarówki (zestaw), tak jak np. jest to przy Philips Hue.
Dlatego tylko w przypadku żarówki Philips Hue połączonej z mostkiem Philips Hue jest możliwe wsparcie do HomeKit .

Jeśli połączymy urządzenie innego producenta z Philips Hue Bridge, nawet jeśli jest ono zgodne z HomeKit, nie pojawi się w HomeKit.
Jeśli posiadamy żarówkę Philips Hue a mostek od innej firmy (np. IKEA – Tradfri Gateway) to wsparcie do Apple HomeKit nie jest możliwe.
Tak samo odwrotnie, jeśli posiadamy mostek Philips Hue a żarówkę innej firmy (np. Xiaomi, Ikea, Tuya) to wsparcie do Apple HomeKit także nie jest możliwe.
Nie pozwalają na to wytyczne Appla. Jednak istnieją inne możliwości, które pozwolą obejść te problemy. Na przykład za pomocą Homebridge, aby użyć urządzenia różnych producentów w Apple HomeKit.

Dołącz do naszej grupy „Smart Home Support” na Facebooku.
Znajdziesz tam społeczność, z którą możesz wymieniać się pomysłami na ten temat!

Load More In Philips HUE
Comments are closed.

Check Also

Nowe przedpremierowe projekty Echo od Amazonu – głosuj na swój ulubiony

Dzięki nowemu projektowi Amazonu pod nazwą Build It zostały zaprojektowanie 3 limitowane k…